Page 119 - Athens-Riviera-Summer-25
P. 119

SERPENTINE HOUSE,
                                                                                                                                             ELLINIKO
 ATHENS RIVIERA JOURNAL                                                                                                            The architectural gesture of a
 architecture                                                                                                                      long “L” shaped flowing form
                                                                                                                                along the two main edges of the
                                                                                                                                 site seeks to create a threshold
 G  the 19th International                                                                                                       courtyard of similar scale to the
                                                                                                                                between the surrounding scenery
 reece takes part in
                                                                                                                                   and the resulting negative, a
 Architecture Exhibition
                                                                                                                                          building footprint.
                                                                                                                                   3d visualization Batis_Studio
 –  La  Biennale  di
 Venezia  with  the
 national pavilion titled
 IntelligensHistorica, curated under
 the  central  theme  “Intelligens.
 Natural.  Artificial.  Collective.”
 The  Greek  exhibition  reflects  on
 architectural intelligence through the
 lens of history, memory, and adaptive
 reuse. Appointed by Commissioner
 Efthymios  Bakogiannis,  Secretary
 General  for  Spatial  Planning  and
 Urban Environment of the Ministry of
 Environment and Energy, the curatorial
 team  includes  architects  Nikos
 Skoutelis, Elisabetta Molteni, Klimis
 Aslanidis, Antonis Karamitrou, and   The Greek Pavilion at the 19th Venice
 Anna Tsitonaki. The exhibition focuses   Architecture Biennale explores the adaptive
 on the restoration and reinterpretation   reuse of the Venetian Arsenali of Heraklion and
 Chania, highlighting memory as a tool for design.
 of the Venetian Arsenali (Neoria) of   Το Ελληνικό Περίπτερο στην 19η Μπιενάλε
 Heraklion and Chania, two historic   Αρχιτεκτονικής της Βενετίας εξερευνά την
 maritime  structures  on  Crete.   επανάχρηση των Ενετικών Νεωρίων σε
 Conducted  by  the  Laboratory  for   Ηράκλειο και Χανιά, αναδεικνύοντας τη μνήμη
 Documentation and Restoration of   ως εργαλείο σχεδιασμού.
 Historic Buildings and Sites of the
 Technical  University  of  Crete,  the
 twin studies demonstrate an approach   Building Memory
 to heritage where memory becomes
 a  design  tactic.  These  monuments
 are not treated as static relics, but as
 palimpsests—sites of layered histories,  At the Venice Biennale, the Greek Pavilion highlights memory

 still  open  to  new  narratives.  The   as a driving force in contemporary architectural design.
 architectural interventions proposed
 aim to preserve spatial values while   Στη Μπιενάλε της Βενετίας, το Ελληνικό Περίπτερο
 allowing for contemporary uses such as
 public gathering spaces, cultural venues,   αναδεικνύει τη μνήμη ως κινητήρια δύναμη του σύγχρονου
 and museums. Emphasizing material
 continuity, the use of larch wood from  αρχιτεκτονικού σχεδιασμού.
 the Alps recalls historical shipbuilding
 traditions,  reintroducing  forms   h eλλaδα συμμετέχει στη 19η Διεθνή Έκθεση Αρχιτεκτονικής – La Biennale di Venezia με το εθνικό περίπτερο
 reminiscent of traditional shipyards—  IntelligensHistorica, ενταγμένο στο γενικό θεματικό πλαίσιο «Intelligens. Natural. Artificial. Collective.» Η ελληνική
 hulls, oars, scaffolds—into the space.   έκθεση προσεγγίζει την έννοια της αρχιτεκτονικής νοημοσύνης μέσα από το πρίσμα της ιστορίας, της μνήμης και της
 IntelligensHistorica does not romanticize   επανάχρησης. Ο Εθνικός Επίτροπος Ευθύμιος Μπακογιάννης, Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικής
 the past. Rather, it insists on intelligent   Ανάπτυξης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, διόρισε – μετά από διαγωνιστική διαδικασία – την επιμελητική
 design rooted in cultural awareness and   ομάδα: Νίκος Σκουτέλης, Elisabetta Molteni, Κλήμης Ασλανίδης, Αντώνης Καραμήτρου και Άννα Τσιτωνάκη. Η έκθεση
 democratic access. It embodies a practice   εστιάζει στα Ενετικά Νεώρια του Ηρακλείου και των Χανίων, δύο ιστορικά ναυτικά συγκροτήματα της Κρήτης. Οι
 that embraces transformation while   μελέτες, που εκπονήθηκαν από το Εργαστήριο Τεκμηρίωσης και Αποκατάστασης Ιστορικών Κτηρίων και Συνόλων
 respecting historical complexity—a   του Πολυτεχνείου Κρήτης, αντιμετωπίζουν τη μνήμη όχι ως νοσταλγία, αλλά ως σχεδιαστική στρατηγική. Τα νεώρια
 space where IntelligensHistorica merges   προσεγγίζονται ως πολυεπίπεδα παλίμψηστα και επανανοηματοδοτούνται για νέες δημόσιες χρήσεις. Οι αρχιτεκτονικές
 with IntelligensCommunis, connecting   προτάσεις διαφυλάσσουν τις βασικές χωρικές ποιότητες – επιμήκεις αίθουσες, θόλοι, τοξωτά ανοίγματα – ενώ επανεισάγουν
 memory to present use and future   παραδοσιακά στοιχεία, όπως την ξυλεία λάρικος, υλικό συνδεδεμένο με τη βενετσιάνικη ναυπηγική. Οι επεμβάσεις
 potential. The exhibition, that is co-  αντλούν από την ιστορία, αλλά παραμένουν ζωντανές και σύγχρονες. Το IntelligensHistorica προτείνει έναν σχεδιασμό
 funded by the European Union,  opened   με επίγνωση και κοινωνικό προσανατολισμό. Δεν αγιοποιεί το παρελθόν· το μεταφράζει στο παρόν, αφήνοντας χώρο στο   PHOTO: G. MESSARITAKIS
 on May, in the Giardini of Venice and   κοινό νόημα – το IntelligensCommunis – να λειτουργήσει. Η έκθεση, η οποία συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή
 remains open until November 23.  Ένωση, εγκαινιάστηκε τον Μάιο στους Κήπους της Βενετίας και θα παραμείνει ανοιχτή έως τις 23 Νοεμβρίου. 




 118
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124